Športová značka Puma pri balení obuvi prechádza na „zelenú“ stratégiu. Obuv už nebude baliť do papierových škatúľ, ale do nových obalov priateľských k životnému prostrediu. Nový obal dostal názov Clever Little Bag, teda šikovná malá taška. Skladá sa z lepenkového rámu a neigelitovej tašky z recyklovateľného termoplastu, ktorý sa vyrába z kukurice a je bio- logicky odbúrateľný, vysvetľuje DiePresse. Šikovné tašky sa na trh dostanú v polovici budúceho roka. Puma odhaduje, že vďaka novým taškám ušetrí 8 500 ton papiera, milión litrov benzínu, milión litrov vody a 500-tisíc litrov nafty. Celkové zníženie spotreby a energie tak môže perspektívne dosiahnuť 60 percent. Keďže nové obaly sú ľahšie, firma ušetrí aj na doprave. Puma neočakáva okamžitú návratnosť projektu. „Na začiatku úspory nákladov neočakávame. V krátkodobom horizonte to môže mať dokonca negatívny dosah. Ale v dlhodobom horizonte by sme mali ušetriť,“ povedal pre Reuters generálny riaditeľ spoločnosti Jochen Zeitz.
Členstvo v EÚ prináša slovenským firmám a občanom zásadné výhody
Pre slovenskú ekonomiku je integrácia do veľkých a stabilných celkov kľúčová