Vo svete je bežné, že Convention Bureau fungujú v rámci štruktúr destinačných marketingových organizácií. Bratislava nie je výnimkou, má ho v rámci oblastnej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board (BTB). Ide de facto o MICE oddelenie, ktoré sa prezentuje pod samostatným menom Bratislava Convention Bureau (BCB). Ako vysvetľuje jeho vedúca Nina Ernerer, nejde o snahu vyčleniť MICE oddelenie zo štruktúry Bratislava Tourist Board, ale o spôsob, akým komunikovať s cieľovou skupinou nákupcov podujatí. Tí sa pri svojich rozhodnutiach o výbere destinácie často obracajú práve na Convention Bureau s požiadavkami na všeobecné informácie či priamo s komerčnou ponukou.
V Bratislave dvaja, v Prahe 12 ľudí
V jednotlivých krajinách fungujú rôzne modely marketingu. Ten bratislavský robí prevažne marketingové aktivity. „Naša konkurencia, iné svetové metropoly sa však nielen propagujú, ale aj tvrdo predávajú svoju destináciu,“ hovorí N. Erneker. Convention Bureaus v zahraničí zamestnávajú skúsených obchodníkov a tiež niekoľkonásobne viac ľudí ako v Bratislave. Bežnými nástrojmi sú outsourcing rôznych odborných činností a angažovanie tzv. obchodníkov, ktorí aktívne vyhľadávajú potenciálnych klientov a príležitosti kandidatúr na veľké konferenčné podujatia. BCB má od minulého roka dvoch zamestnancov na plný úväzok, ale napríklad Prague Convention Bureau ich má 12. Väčšina z nich sa venuje aktívnemu predaju.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?