Ich objem sa medziročne zvýšil o pätinu. Avšak pri bližšom pričuchnutí k druhu motorov či vozov, ktoré lízingovým firmám prešli cez ruky, vlaňajšok ukázal posun. Kým o osobné automobily je čoraz väčší záujem, dopyt po financovaní nákladiakov sa zasekol. Pozitívom je, že lízingovkám sa po vyše tretinovom výpadku spotrebiteľskej klientely v predchádzajúcich rokoch opäť podarilo prilákať viacej obyvateľstva. Tradičnou klientelou zostali podnikoví hráči.
Viac práce
Osem z desiatich eur pod novými lízingovými zmluvami pripadá korporátnym klientom, no podľa manažérov lízigoviek sú to práve drobní spotrebitelia, ktorým venujú najviac svojho času. Dôvodom je legislatíva spojená s poskytovaním spotrebiteľských úverov, ktorá sa často mení a zvyšuje nároky na poskytovateľov pôžičiek. Lízingové spoločnosti sú už niekoľko rokov rovnako licencovanými subjektmi v úverovaní obyvateľstva ako banky či nebankové úverové spoločnosti. Musia sa riadiť tou istou legislatívou, aj keď tá je šitá skôr na pomery v bankovom financovaní a pre lízingovky môže byť plnenie niektorých povinností prinajmenšom podivné.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?