Teraz sa chystá na prvú samostatnú expanziu. Súťaží o kúpu slovinskej firmy Radenska s jej rovnomennou minerálkou. V tendri sú možné zrážky so silnými globálnymi gráčmi. Na konkurenčný boj s Coca-Colou, ktorá si pravdepodobne tiež brúsi na Radensku zuby, je už Kofola z domácich trhov zvyknutá. Ale pod Triglavom na ňu čaká nový rozmer vzťahov s globálnymi koncernmi – možná spolupráca s Pepsi. Pretože Radenska nápoje amerického giganta sama vyrába i predáva po celom Slovinsku.

Vynútený predaj lahôdky

Kofola v rukách českých Grékov Samarasovcov neskrýva ambíciu rozrastať sa na nové trhy. No vie aj to, že tradičnými značkami z Česka, zo Slovenska či z Poľska si nové krajiny získa len ťažko, lebo trhy s nápojmi sú pomerne konzervatívne. Spotrebitelia okrem niekoľkých globálnych brandov kupujú vo väčšom len lokálne značky. Kofole sa dosiaľ podarili zaujímavejšie exporty vlastných nápojov iba do Maďarska.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa