Väčšine slovenských cestovných kancelárií a agentúr v roku 2008 tržby v porovnaní s rokom 2007 vzrástli, ale počty klientov stúpali najmä cestovným kanceláriám, ktoré sa venujú „vývozu“ turistov. Z prvej desiatky cestoviek v oblasti pasívneho cestovného ruchu všetky mali viac klientov ako v roku 2007. Výnimkou je len Hydrotour, s ktorým vycestovalo o niečo menej ľudí ako v roku 2007. Najvýraznejšie zvýšila počet klientov CK Limba, kde 98 percent ľudí kupuje dovolenky, resp. ubytovanie, ktoré ponúka, cez internet. Počet klientov jej narástol približne o 60 percent. V „dovoze“ turistov, teda v aktívnom cestovnom ruchu sa tiež najlepšie darilo Limbe – celkovo aj v porovnaní s rokom 2007. Ako jedna z mála cestovných kancelárií tu zaznamenala nárast. Okrem nej sa to podarilo z väčších cestovných kancelárií ešte bardejovskej Sunflowers, ktorá predáva najmä kúpeľné pobyty a wellness a veľkú časť predaja realizuje tiež cez internet. Ostatné cestovné kancelárie zaznamenali –  podľa údajov, ktoré zaslali v dokumentácii TRENDU – úbytok klientov, väčšina dokonca dosť výrazný.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa