Doplnok k hernej konzole Xbox na ovládanie hier pohybom tela Kinect je niečo, čomu musí Microsoft úplne dôverovať. Podľa denníka New York Post ide na jeho podporu minúť pol miliardy amerických dolárov. A približne rovnakou sumou chce nadopovať i štart nového operačného systému pre smartfóny Windows Phone 7.
Bude nápad, že časový náskok konkurencie sa dá dohnať hrubou finančnou silou, fungovať? Pred desiatimi rokmi zabral – keď Microsoft uviedol prvú hernú konzolu. Konkurenti, Nintendo a Sony, boli na trhu etablovaní, a preto ich softvérový gigant doháňal aj tým, že na propagáciu nového produktu vyčlenil pol miliardy dolárov. Nie všetko šlo na reklamu, časť sa použila aj na hardvérové doplnky. Výsledok sa dostavil: v tomto roku je Xbox v predajných číslach lepší než PlayStation aj Wii.
Teraz Microsoft investuje rovnakú sumu, no všetko ide do reklamy. A to je Kinect len príslušenstvo, nie nejaká nová generácia hernej konzoly. Nový štýl hrania je podľa výrobcu vhodný pre celú rodinu, a tak jeho reklamné investície putovali do najrôznorodejších kanálov a médií. Spoluprácu podpísala sieť rýchlych občerstvení Burger King, Kinect sa objaví na 400 miliónoch plechovkách Pepsi a na 60 miliónoch škatúľ cereálnych vločiek Kellogs. Kinect by sa mal tiež objaviť na domovskej stránke YouTubu, v médiách vlastnených spoločnosťou Disney, v časopisoch People a InStyle. Veľké bilbordy a obrazovky sa inštalujú na Times Square v New Yorku.
Videoherný trh, minimálne v USA, pritom medziročne klesá. Predaj hardvéru v Spojených štátoch sa za prvých deväť mesiacov tohto roka znížil o trinásť percent, na tri miliardy dolárov. Hry sú na tom o niečo lepšie: trojkvartálny predaj takmer päť miliárd dolárov predstavuje pokles o osem percent.
Veľké peniaze si užijú reklamné a mediálne agentúry pracujúce pre Microsoft pri produkte Windows Phone 7. Nový mobilný systém je hotový a podľa prvých recenzií je rýchly a intuitívny. No aby dostihol dvojročné zaostávanie za iPhonom a Androidom, vypomáha si dolármi. Štyristo miliónov dolárov bude venovaných na reklamu a ďalších sto miliónov išlo pre softvérových a herných vývojárov, aby nová platforma mala už pri spustení dostatok aplikácií, tvrdí Techcrunch.com. Apple a Google to majú ľahšie, vývojári pre nich tvoria aplikácie bez dotácií, ide to samospádom.
Či reklamné dotácie telefónnemu Windowsu pomôžu, je otázka. Microsoftovský smartfón Kin takisto dostal do vienka sto miliónov dolárov na marketingovú komunikáciu a nakoniec sa predával len mesiac a pol. Sedmičková mobilná platforma sa bude propagovať aj na Slovensku: podieľať sa na tom budú i mobilní operátori a výrobcovia zariadení. A slovenský reklamný priestor zaplní aj Xbox Kinect.
Hollywoodske hviezdy prišli o honosné sídla. Vyhoreli sme do tla, žaluje sa Paris Hiltonová
Priemerná hodnota domu v Pacific Palisades dosahuje takmer 3,5 milióna dolárov