Na druhej strane bola investičná zmluva postavená príliš jednostranne v prospech juhokórejskej firmy, jestvovalo viacero foriem nepriamej štátnej pomoci, v začiatkoch fungovania závodu sa prejavili kultúrne rozdiely. Napriek tomu predstavoval príchod Kie veľký impulz pre slovenský automobilový priemysel aj pre žilinský región. Znamenal okrem iného príchod nových a rozvoj existujúcich dodávateľov a pevnejšie ukotvil postavenie Slovenska ako významného automotive hráča.

Súboj s Poľskom

Po prelome milénia hľadala juhokórejská automobilka Kia patriaca pod koncern Hyundai Motor Company miesto pre svoj nový závod v Európe. Ten jej mal slúžiť ako základňa pre expanziu na starom kontinente. Juhokórejskí výrobcovia vozidiel boli v tom čase vnímaní podobne ako dnes čínske automobilky. Neznáme a exotické značky vyrábajúce zvláštne vyzerajúce autá pochybnej kvality. Kia spoločne so sesterskou značkou Hyundai však stavili na princíp, v rámci ktorého vďaka svojmu vývojovému a dizajnovému centru v Nemecku dokázali ponúknuť Európanom modely plne prispôsobené ich preferenciám. A na starom kontinente ich aj vyrábať.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa