Srdcu občana Slovenska taká blízka automobilka Kia naposledy v tomto duchu vážnejšie prehovorila, keď na trh vrhla svoj globálny model Niro Plug-in Hybrid.


Práve sa ho chystám vyprobovať, pritom si spomínam na tiež hybridný derivát Kia Niro (bez prívlastku aj bez zástrčky), ktorý som testoval koncom roku 2016. Aspoň budem mať s čím porovnávať.


Kia Niro Plug-in Hybrid
: Aj s vybitými batériami jazdí za facku


Kia Niro Plug-inHybrid Zdroj: Kia

Ako vajce vajcu

Zástrčkové Niro má rovnaký spaľovací motor s rovnakým maximálnym výkonom aj krútiacim moment ako jeho starší bezzástrčkový súrodenec, no výkon elektromotora narástol z 32 kW (44 k) na 44 kW (60 k). Pritom namiesto kompaktnej Li-Pol batérie s kapacitou 1,6 kWh disponuje sústavou Li-ion batérií s kapacitou 8,9 kWh. Tie mu umožňujú čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 55 km.

Navonok je to už známa silueta crossovera veľkostne na úrovni nižšej strednej triedy. V danej triede pomaly neodmysliteľné ochranné plasty vrúbiace spodné lemy karosérie dokážu pozorovateľovi vsugerovať dojem odolnosti, čo tiež nie je vlastnosť na zahodenie. K tomu vyvážené proporcie karosérie typu hatchback a fazóna, ktorá si v rámci možností crossoveru môže potykať s aerodynamikou a neprieči sa ani dobrému vkusu.

Že mám pred sebou plug-in hybridnú verziu, navonok bez pochybností prezrádza len kryt nabíjacích konektorov na ľavom prednom blatníku. Za zmienku 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa