Niro druhej generácie vo veľkej miere odstraňuje nedostatky svojho predchodcu. Pamätám si, že keď som na ňom jazdil v minulosti, najviac mi prekážal strohý a lacno pôsobiaci interiér. Kia si opakujúce sa výčitky zobrala k srdcu a dnes kabína crossoveru vyzerá fantasticky. Je moderná, ponúka súčasné technológie a vylepšila sa aj materiálová ponuka. 

Je pravda, že tu stále nájdete aj veľké plastové plochy, napríklad na dverách, ktoré nepôsobia príliš esteticky, či na stredovom tuneli, ktorý pokrýva klavírny lak. Kokpit, palubovka či sedadlá sú však tip-top.

Moderný interiér

Pred vodičom sa rozprestiera moderná plocha s dvojicou širokouhlých displejov s jemným rozlíšením. Kia má dlhodobo infotainment zvládnutý na dobrej úrovni a jeho najnovšia evolúcia nie je výnimkou. Páči sa mi, že s ním stále môžete zmysluplne pracovať aj z volantu, čo môže Niru veľa konkurentov iba ticho závidieť.

Niro zasa môže iba snívať o najnovšej verzii Android Auto, ktorá sa premieta na celú obrazovku. Tu zostáva nevyužitý priestor. Posed vo vozidle, vyhrievaný volant či rozmiestnenie ovládacích prvkov je ergonomicky zvládnuté na jednotku. Vyhrievanie sedadiel sa spúšťa haptickým tlačidlom, pričom samotné sedadlá boli komfortné aj po stovkách kilometrov. Opäť som si veľmi rýchlo zvykol i na multifunkčný panel, ktorým sa dajú ovládať multimédiá i klimatizáciu.

Ako vodiča ma kabína Niro EV oslovila najmä z hľadiska dizajnu – v tomto aute som sa cítil ako v priestore, ktorý navrhovalo renomované architektonické štúdio.

Solídny dojazd

Sťažovať sa v Nire nemôžu ani pasažieri na zadných sedadlách. Mnohí sú prekvapení, koľko priestoru dokáže automobil s dĺžkou 4 420 mm ponúknuť v druhom rade. Navyše, elektrický pohon nepotrebuje stredový tunel, a preto je podlaha vzadu kompletne rovná. Crossover vo variante EV navyše v porovnaní s hybridom či plugin hybridom exceluje, aj čo sa týka batožinového priestoru. Jeho 475 litrov je v kompaktnom segmente nadpriemerných. Ak nemáte prehnané nároky, toto auto bez problémov zastane aj úlohu rodinného vozidla.

Viem, na čo sa elektrické Niro hodí, a presne viem aj to, kde spočíva jeho slabina. Ak s ním plánujete jazdiť najmä po meste či v jeho okolí, budete s jeho pohonom či tempom dobíjania akumulátora s hrubou kapacitou na úrovni 64,8 kWh spokojní. Vozidlo dokáže v takýchto podmienkach byť efektívne a dosahovať spotrebu okolo 18 kWh/100 km. Aj v zime máte zaručených oveľa viac než 300 kilometrov elektrického dojazdu. 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa