Vozidlo je v meste úplne tiché, a aj keby ste to mohli považovať za samozrejmé, úplný nedostatok vrčania motora alebo hluku pneumatík z neho robí takmer strašidelne tichý spôsob prejazdu od jedného semafora k druhému. Kultivované SUV dáva do popredia izoláciu a pohodlie pasažierov. Prečo zdôrazňujem, že v meste? Lebo pri jazde vyššou rýchlosťou po diaľnici ani ultramasívna akustická ochrana nedokáže zabrániť vnikaniu aerodynamického hluku obrovských kolies do interiéru. Stále je veľmi tiché, ale hranatá karoséria necháva vyniknúť aj zvuk vetra.

Veľkorysý priestor

Auto má aktívne nastavenie tlmenia, väčšinu času je podvozok plyšový a funguje obzvlášť dobre pri diaľničných rýchlostiach. Náhle otrasy alebo výmole však môžu EV9 prekvapiť, občas nie sú tlmiče dostatočne rýchle, čo do kabíny vysiela nežiaduce dunenie.

Rekuperácia má niekoľko režimov: od plachtenia až po efektívnu jazdu na jeden pedál. Nastavenie sa dá ľahko modulovať pomocou pádiel pod volantom. Istý čas som sa snažil aktívne využívať jazdu z kopca pre silnejšiu rekuperáciu a po rovine som zase volil dlhé plachtenie, čo ma však časom prestalo baviť. Neustále pádlovanie som nechal tak, lebo automatika to zvláda výborne.

Pri parkovaní pomáha nespočetné množstvo senzorov a kamier. Digitálne vnútorné spätné zrkadlo sa môže používať ako bežné elektrochromatické alebo ako displej na obraz z kamery, ktorý umožňuje bezpečný výhľad dozadu v situáciách, keď je výhľad zakrytý. Uprednostňujem bežné zrkadlo pred digitálnym, ale keď začalo pršať a zadné okno bolo špinavé, musel som pripustiť, že pri cúvaní „na kameru“ bol výhľad lepší. Výhoda veľkorysých rozmerov znamená, že vnútri je priestor pre siedmich a sedia v úplnom pohodlí. Len málo áut môže tvrdiť, že sú skutočne vhodné pre dospelých i v treťom rade. Nedá sa to celkom porovnávať s veľkopriestorovými minivanmi – to by bolo nespravodlivé porovnanie, ale v kategórii SUV je to nadštandard.

Kufor aj vpredu

Nastupovanie cez stredné sedadlo, aj keď dobre nastaviteľné, si vyžaduje cvik. Stredný rad sedadiel sa dá posúvať a sklápať jedným ovládacím prvkom a len miernou silou. Z kufra ho sklopíte stisnutím tlačidla, ktoré ho uvoľní a gravitácia dokončí svoje. Tretí rad sa zapúšťa do podlahy pomocou tlačidla.

Kufor má pri sedemmiestnom usporiadaní veľkosť len 308 litrov. Siedmi pasažieri si môžu vzadu nakopiť kufre kabínovej veľkosti, ale bude to trochu ako v hre tetris. Maximalizovaný kufor po sklopení tretieho aj druhého radu má objem 2 318 litrov. To je už poriadna jaskyňa. Pod prednou kapotou je ešte malý kufor (takzvaný frunk), ktorý mal v našom prípade 52 litrov a v prípade jednomotorovej verzie až 90 litrov. Kia na káble a nabíjačku pripravila slušivé puzdrá, ktoré sa do frunku pomestia.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa