Tento exemplár patrí do čriedy uvádzacej série First Edition. To znamená, že už v štandarde obsahuje prakticky všetko – napríklad digitálne rádio s reproduktormi JBL, elektronickú parkovačku, navigáciu, dvojzónovú klimatizáciu, inteligentný tempomat, vyhrievané predné sedadlá volant, ba aj čelné sklo... V zostave figuruje tiež plná poľná asistenčných systémov.


Najkrajšia je zoči-voči

Nová Kia Ceed vyzerá predovšetkým inak. Nie som však presvedčený, že práve vzhľad patrí k jej najsilnejším stránkam. Inak povedané, k všeobecnému nadšeniu z promenády v plavkách sa pridávam len zdržanlivým potleskom. Totiž... keď si najnovšou Kiu obzerám zo všetkých možných aj nemožných uhlov, prichádzam k záveru, že nízky – dobre odvetraný a rozkročený predok s lízankou na spodku a uhrančivými reflektormi prešpikovanými LED kockami ľadu po stranách beriem všetkými desiatimi.

Zadná partia s plastickým vekom kufra a zúženými osvetľovacími telesami doplnenými denným svietením tiež môže byť. Z profilu ma ako prvé zaujme vskutku elegantné 17" obutie. Ale... Možno je to dlhším zadným previsom, možno usadlým tvarom rámu bočného presklenia a zadného stĺpika, že celok mi pripadá (nemôžem si pomôcť) niekde na rozhraní hatchbacku a kombi. Skrátka, z profilu mi bývalý – do histórie odchádzajúci cee´d príde predsa len akčnejší.

Kokpit za jedna mínus


Usadám za volant a vnímam príjemnú atmosféru zóny vodiča, zároveň mám pocit, že palubná doska menej zasahuje do priestoru kokpitu. Jej modernizovaná architektúra si zachováva natočenie strednej časti voči vodičovi, čo kvitujem. Môj pohľad priťahuje predovšetkým veľký 8& tablet trendovo len tak „prilepený“ k palubnej doske. Má dobré reakcie.

Kia Ceed: Generačný reštart 
žilinskej akvizície


Kia Ceed 1,4 T-GDi Zdroj: Kia

Na logiku stavby informačného systému si ľahko zvykám aj preto, že displeju sekundujú veľké klasické spínače základných módov, a tak pri každej zmene nastavenia prstom ľahko trafím a nejaký ten klik ušetrím. Vnímam jemný športový akcent pozície za volantom. Spoluvytvára ho nízko ukotvené kreslo so solídnym bočným vedením, hliníkové pedále, vysoký stredový panel, efektná páka automatickej prevodovky, masívny volant a do tejto kategórie radím tiež veľké dobre čitateľné ciferníky spoľahlivo utopené v prístrojovom štíte.

Nad rámec bežnej 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa