V štúdiách zahraničných spoločností, ktoré sa zaoberajú analýzami hotelového biznisu, je označovaný ako jeden z najslabších v Európe. Lacné hotely určite tešia hostí a klientov, menej však ich vlastníkov a prevádzkovateľov.
Nijaký z väčších bratislavských hotelov síce ani v čase najväčšej krízy nezatvorili, ale s trochou zveličenia sa dá povedať, že roky nepriaznivá situácia na bratislavskom hotelovom trhu má prominentnú obeť. Značka Kempinski z Bratislavy 1. augusta zmizne. Namiesto nej bude nad hotelom na dunajskom nábreží svietiť názov Grand Hotel River Park s podtitulom The Luxury Collection Hotel. Ide o jednu z troch luxusných značiek americkej hotelovej spoločnosti Starwood Hotels & Resorts.
Lacnejšie manažovanie
Majiteľ hotela, respektíve budovy, v ktorej sídli spoločnosť Best Hotel Properties (BHP) založená podnikateľskou skupinou J&T, sa totiž po necelých piatich rokoch rozhodol zobrať manažovanie do vlastných rúk. Manažérsky kontrakt, ktorý mal s nemeckou sieťou luxusných hotelov Kempinski, nahradí zmluva o franšízingu. Tá je pre majiteľov hotelov lacnejšia a znamená úsporu prevádzkových nákladov. Keďže Kempinski formou zmlúv o franšízingu s majiteľmi hotelov nespolupracuje, v Bratislave končí a nahradí ho iná značka.
Pre BHP to nebude prvý vlastný hotel v Bratislave, ktorý si spoločnosť manažuje sama. Od apríla minulého roka si riadi svoj hotel Crowne Plaza. Predtým ho viedla formou manažérskeho kontraktu hotelová spoločnosť InterContinental Hotels Group, pod ktorú patrí aj značka Crowne Plaza. BHP s ňou v súčasnosti spolupracuje tiež formou lacnejšieho franšízingu. Od augusta 2015 čaká rovnaký obchodný model aj ďalší bratislavský hotel Sheraton. Ten od augusta minulého roka BHP spolumanažuje pre nového majiteľa Petra Korbačku, ktorý ho kúpil ako súčasť komplexu Eurovea.
Koniec zlatých časov
Rozhodnutia BHP začať si manažovať vlastné hotely v hlavnom meste vo vlastnej réžii sa nedajú oddeliť od situácie na bratislavskom hotelovom trhu. Ten zažíval zlaté časy v polovici minulého desaťročia. Kvalitných hotelov bolo málo, a preto sa ceny za ubytovanie šplhali do výšok, ktoré bratislavské hotely tak skoro nedosiahnu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?