Ľudia odjakživa vedome či podvedome rozdeľovali prácu na mužskú a ženskú. Hoci takéto stereotypy sčasti pretrvávajú, neplatia už tak ako v minulosti. Stále je ľahšie zapamätať si meno a tvár ženy, ktorá šéfuje výrobe nástrekových plastov, ako množstvo mužov, robiacich to isté. Napriek tomu dnes azda menej prekvapí, že manažérmi kvality v automobilkách sú aj ženy, ako to, že v materských školách sa o deti starajú aj muži.

Žijeme v spoločnosti, ktorá si uvedomuje význam účasti žien v politike aj v ekonomike. Zároveň im umožňuje slobodne si zvoliť svoju životnú cestu, ako aj vlastnú kariéru. Nemala by rozlišovať odmenu za prácu podľa toho, či ju vykonal muž alebo žena, no ani nanucovať, aký podiel v parlamentoch, v správnych radách či top manažmentoch firiem má mať nežnejšie pohlavie.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa