Štúdie konzultačných spoločností pritom kalkulujú, že v najbližšej dekáde sa budú predovšetkým Európania s elektromobilmi stretávať oveľa viac. Podľa spoločnosti Roland Berger by mohlo mať v Európe roku 2025 každé druhé predané nové auto aspoň čiastočne elektrický pohon (a každé ôsme len elektrický). Cesta k elektromobilite však zatiaľ v praxi vedie cez podporu štátov a vyžaduje si zmenu návykov, ako ľudia auto používajú. Budú teda elektromobily šetriť peniaze a zdravie, alebo sa narodí len ďalšia neefektívna dotačná schéma?

Zákazníci majú k elektromobilom sympatie. Aspoň vtedy, keď sa ich na to niekto opýta v prieskume. Slovenská asociácia pre elektromobilitu (SEVA) cituje sondu Capgemini, podľa ktorej si 39 percent spotrebiteľov v rôznych krajinách sveta pred tromi rokmi želalo „zelený automobil“. Polovicu z nich k tomu motivovala ekonomika prevádzky. Inými slovami, aby napriek vyššej cene neskôr ušetrili na nákladoch pri jazdení.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa