Príchod každej novej značky na Slovensko alebo rebranding doterajšej znamená pre firmu M-Profex potenciálnu zákazku. Bratislavská spoločnosť zaoberajúca sa výrobou svetelnej i nesvetelnej reklamy žije totiž z toho, že sa nejaká firma potrebuje „zviditeľniť“.

Jeden z dvoch spolumajiteľov M-Profexu a zároveň konateľ Ľudovít Kováčik, rodák z Čierneho Balogu, tvrdí, že sa k biznisu so svetelnou reklamou dostal náhodou. Ašpirantúra na Strojníckej fakulte bratislavskej Slovenskej technickej univerzity ho už začala nudiť, tak sa nechal v roku 1991 zlákať kamarátom do novej firmy.

„A s čím budeme podnikať, spýtal som sa ho. S reklamou. To sa mi celkom páčilo, a tak som do týždňa od ponuky zložil stotisíc korún a odišiel zo školy,“ spomína Ľ. Kováčik. Po pár rokoch ostal vo firme sám, keďže sa s partnerom nezhodli na ďalšom spôsobe fungovania. Za dvadsať rokov dokázal dostať firmu do prvej päťky na trhu.

Získali silnú značku

Firma mala šťastie, že takmer ihneď na začiatku podnikania dostala možnosť pracovať pre veľkého klienta, holandsko-britský rafinérsky koncern Shell. „Pumpy a finančné spoločnosti boli tými, ktoré sa budovali v deväťdesiatych rokoch, keď naša firma začínala,“ vysvetľuje Ľ. Kováčik. Dodáva, že šťastím pre M-Profex bolo aj rozhodnutie o rozdelení Česko-Slovenska. Na jeseň 1992, keď už bolo jasné, že sa spoločný štát rozdelí, začalo vedenie Shellu oslovovať aj na Slovensku firmy, ktoré by boli schopné dodávať im súčiastky na osvetlenie a reklamu pre nové pumpy. Dovtedy to zabezpečovala jediná firma z Česka.

Od „ozdobenia“ prvej čerpacej stanice v roku 1993 sa M-Profex postupne prepracoval na výhradného slovenského „installera“ reklamných zariadení pre všetky stanice zastrešené značkou Shell. Zahŕňa to nielen inštalovanie všetkých reklamných tabúľ, takzvaných totemov s cenami palív pred pumpu či označenie stojanov na tankovanie, ale aj namontovanie viacerých svetelných pásov okolo budovy aj na prístrešok nad stojanmi.

Keďže ľudí z M-Profexu pre prvú zákazku zaškolili priamo Holanďania a zadanú prácu zvládli, spolupráca sa potom vyvíjala už akosi automaticky. V súčasnosti tvoria zákazky pre túto spoločnosť okolo pätnásť percent z obratu M-Profexu. Firma je síce pomerne závislá od rastových rozhodnutí jednej rafinérky – ak v danom roku otvorí Shell nové pumpy, na obrate je to hneď vidieť. Na druhej strane, aj bez nových čerpačiek znamená bežný servis už existujúcich prevádzok aspoň nejaký istý príjem

A vďaka zákazke pre Shell sa firma dostala aj k ďalším menám z petrolejárskej oblasti – Agip, Esso, OMV, Benzinol.

Keď sa firma potrebuje zviditeľniť

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa