V deväťdesiatych rokoch robil vo fitcentre, ktoré patrilo jeho otcovi a krstnému. Stanislava v tom čase skončila textilno-odevnú priemyslovku. K cvičeniu mali obaja blízko a chceli sa odlíšiť od väčšiny tých, ktorí vtedy chodili do posilňovní. Ponuka oblečenia bola oklieštená. Ľudia cvičili v tom, čo našli doma, teda v teplákových súpravách a vo voľných tričkách.
Profesionálne oblečenie, prispôsobené strihom a materiálom na fitnes, mohli obdivovať len v zahraničných magazínoch. Peckovci sa rozhodli inšpirovať a ušiť si ho svojpomocne. Najprv len pre seba, neskôr aj pre blízkych kamarátov. Vzniku značky Nebbia však predchádzalo ešte niečo – túžba manželov podnikať a osamostatniť sa. Biznis sa pokúsili rozbehnúť viackrát. Najprv si ako čerství dvadsiatnici zriadili obchodík s výživovými doplnkami v čase, keď bol tento segment ešte v plienkach.
Veľké dresy pre veľkých chlapov
Nebbia sa zrodila o čosi neskôr – v roku 1997. Názov značky znamená v taliančine hmla. Vznikol, keď dvojica listovala v slovníku a hľadala slovo, ktoré by sa im páčilo a dobre vyzeralo aj znelo. Na začiatku nemali takmer žiadny kapitál. „Požičať si peniaze bolo v tom období takmer nemožné. Mali sme zhruba 15-tisíc korún. V začiatkoch sme sa točili v schéme kúpiť, vyrobiť a rýchlo predať,“ spomína M. Pecko.
Prvá kolekcia pozostávala zo štyroch modelov určených pre mužov, prevažne kulturistov. Dámy dostali svoju kolekciu až dva roky po založení značky. V histórii firmy sa však pomer zákazníkov často otáčal a dnes tvorí dámske oblečenie tri štvrtiny portfólia. Podľa M. Pecka je to aj tým, že
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?