TREND metodológiu s odďaľovaním štátnej výstavby nepovažuje za férovú, pretože výdavkové priority si určuje sama vláda. Ak by naozaj chcela, peniaze na obchvat Bratislavy by našla. V takom prípade by však už forma PPP výhodnejšia nebola.
Predpoklad, že štát vie obchvat začať stavať až v roku 2023, vychádza z analýzy zásobníka cestných projektov a možností ich financovania prostredníctvom Národnej diaľničnej spoločnosti. Hodnota pripravovaných projektov násobne prevyšuje dostupné zdroje. Navyše, eurofondy z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra na roky 2014 – 2020 sú už podľa ministerstva dopravy alokované na diaľnice D1 a D3.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?