Na Okresnom úrade v Galante bol v januári nebývalý ruch. Pred budovou stála ochranka a na chodbe čakali televízne kamery a fotografi. Postával s nimi aj minister vnútra Robert Kaliňák, aby privítal premiéra Roberta Fica. Ten si v nabitom programe neoficiálnej prezidentskej kampane našiel čas, aby otvoril druhé klientske centrum, priateľsky nazvané KAMO. Spolu ich má byť po celom Slovensku vybudovaných 89. Podstatou KAMO je, že si klient na jednom mieste vybaví väčšinu vecí, ktoré od úradov v bežnom živote potrebuje — od živnostenského listu až po technický preukaz na auto.

R. Fico si v Galante pred zapnutými kamerami vytlačil poradový lístok, aby sa presvedčil, že servis pre občana funguje. Potom sa prešiel po zrekonštruovaných priestoroch, na krátkom brífingu ministra pochválil, ako sa štátna správa mení k lepšiemu, a pristavil sa pri skupinke postarších Galanťanov, ktorí neskrývali radosť, že vidia naživo predsedu vlády. Celá akcia trvala asi dvadsať minút, odvtedy si ju premiér zopakoval aj na východnom Slovensku, kde KAMO vzniklo v Stropkove a Svidníku.

V klientskych centrách sa nachádza agenda živnostenského podnikania, životného prostredia, dopravného inšpektorátu, osvedčovania listín, pozemkového a lesného odboru. Ministerstvo vnútra ich spustilo začiatkom roka, hoci nie všade sú služby pripravené rovnako dobre. Napríklad v Nitre majú katastrálny archív v elektronickej podobe, v Galante ešte nie. Takže výpis z katastra v KAMO nedostanete, treba ísť na katastrálny úrad. Vo Vranove nad Topľou je zase problém s budovou, kde by malo centrum sídliť. Štát o ňu totiž prišiel. Nehnuteľnosť, v ktorej sídli okresný úrad, previedol na mesto, ktorú ju potom predalo súkromníkovi.

Otváranie KAMO však môže napriek tomu v prezidentskej kampani znamenať dobré body pre Smer. Prinesie totiž zníženie byrokracie. Ministerstvo klientske centrá prezentuje ako významnú súčasť reformy ESO. Na ich zriadenie však reformné zákony nie sú nutne potrebné, poukazuje na to príklad z Českej republiky, kde takzvané Czech point pre obyvateľov fungujú už od roku 2008. Český štátny projekt bol financovaný z eurofondov a vďaka nemu môžu obecné, krajské úrady, notári, ako aj pošta vydávať ľuďom akékoľvek výpisy z registrov o ich osobe či majetku. Heslom Czech pointu je, že po úradoch „nemá obiehať občan, ale dokument.“