„Nie je to úplne presný celkový obraz, ale zatiaľ najvernejšia vzorka, akú sme na Slovensku mali,“ dodáva. Firmy do mapy zaznačovali nielen svoje finančné dary, ale aj hodnotu vecných a nefinančných darov a predovšetkým prostriedky z asignácie dvoch percent z dane venované cez firemné nadácie a nadačné fondy. „Asignácia dane nie je filantropiou v pravom slova zmysle, ale keďže tvorí kľúčovú časť prostriedkov na verejnoprospešné účely od firiem, rozhodli sme sa ju do mapy zahrnúť,“ vysvetľuje Pavel Hrica.

Čo priťahuje

Najdôležitejšou témou pri filantropii je kultúra a záchrana slovenských pamiatok, do ktorej vložili firmy viac ako tri milióny eur. To je 22 percent z celkového objemu prerozdeľovaných prostriedkov. Za víťazstvom tejto témy sa skrývajú najmä dva faktory. Prvým je, že viaceré firmy podporovali rôzne aktivity v rámci programu Košice – Európske hlavné mesto kultúry. Druhým faktorom je program Obnovme si svoj dom, v ktorom spoločnosť SPP spolu s Ministerstvom kultúry SR pomáha zachraňovať kultúrne dedičstvo a pamiatky na Slovensku – v roku 2012 sumou 833-tisíc eur. Nízky počet silných donorov predznamenáva možný budúci prepad podpory v tejto oblasti.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa