Ako spresňuje Michaela Kaňová, riaditeľka Erste Private Banking fungujúceho pri Slovenskej sporiteľni, ak majú klienti k dispozícii dodatočné peniaze, len asi päť percent ich investuje prostredníctvom banky do vecí, ako sú obrazy, archívne vína a do podobného luxusu. Majorita ich smeruje do štandardnejších nástrojov.

„Väčšinou sa držia už predtým zvolenej investičnej stratégie a investujú do finančných nástrojov, s ktorými majú skúsenosti,“ pridáva skúsenosť Peter Guľvaš, riaditeľ privátneho bankovníctva VÚB banky. Šéfka privátneho bankovníctva Tatra banky Katarína Boledovičová zasa konštatuje, že klienti chcú mať vždy aj časť majetku likvidnú, ak by sa im naskytla zaujímavá investičná príležitosť. Niektorí si preto dodatočné peniaze môžu „odložiť“ len na krátkodobom vklade či bežnom účte a počkať s ich ďalším investovaním na vhodnejšiu príležitosť.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa