Automobilka Lexus odhalila model GS štvrtej generácie na súťaži elegancie Concours d’Elégance v kalifornskom Pebble Beach. Nie je to žiadna revolúcia, ale evolučné doladenie úspešného modelu na úroveň súčasného poznania. Pri formovaní fazóny rozhodujúce slovo dostala aerodynamika. Správa akcentuje zníženie súčiniteľa aerodynamického odporu, jeho výslednú hodnotu si však zatiaľ ponecháva v talóne. My registrujeme mäkšie línie profilu karosérie, formované prahy a zmenenú fazónu veka batožinového priestoru so zvýraznenou odtrhovou hranou. Zadný nárazník dostal nápadný difúzor a stredové aero lamely. Zato predná partia s typickou maskou chladiča nadobudla agresívnejší akcent a v jeho rámci členitejší predný nárazník a hlbšie posadené svetlomety s rampami diód. Napriek zachovanej veľkosti rázvoru výrobca sľubuje viac priestoru pre všetkých cestujúcich. Prepracovaný rám sedadla a upravený stĺpik riadenia optimalizuje pozíciu vodiča. Nový centrálny multimediálny farebný displej s vysokým rozlíšením je zakomponovaný hlboko do palubnej dosky. Štvorzónová automatická klimatizácia funguje na princípe úspornejšieho energetického systému, ktorý monitoruje obsadenie zadných sedadiel. Vo výbave figuruje Head up displej aj kompletná zostava asistenčných systémov. Prepracovaná podvozková platforma je pevnejšia, rozchod kolies sa zväčšil o 40 mm vpredu a o 50 mm vzadu. K tomu nová charakteristika pruženia, ľahšie závesy kolies a výsledkom má byť lepšia ovládateľnosť na technickej trati. Správa predbežne akcentuje jedinú pohonnú jednotku – zdokonalený 3,5 l šesťvalec dual VVT-i (225 kW/306 k). Výrobca ho prezentuje ako najvýkonnejší základný motor v triede a súčasne jediný, ktorý využíva priame aj nepriame vstrekovanie paliva. Takto vybavený Lexus GS 350 v americkej špecifikácii akceleruje z 0 na 60 mph za 5,7 sekundy. Viac sa dozvieme v septembri z Frankfurtského autosalónu.