Spolu s dizajnérom Štefanom Kleinom verí, že projekt lietajúceho auta bude úspešný. Hovorí, že s incidentmi a zdržaniami na ceste start-upu k výrobe počítajú. A čo mu projekt AeroMobilu prináša okrem vzrušenia? Je to veľká škola – vraj stretáva najzaujímavejších ľudí na svete.
Aká bola najkritickejšia chvíľa vášho podnikania?
Je ich veľa a stále pribúdajú. Niekedy až spätne zistím, že nejaké rozhodnutie bolo zásadné. Mám jedno životné krédo: sloboda znamená niesť zodpovednosť. Zároveň som si dobre vedomý toho, že sám nič nezmôžem. Ako divadelný režisér som potreboval hercov, osvetľovačov, zvukárov atď., aby sa podarilo predstavenie.
V reklamnej agentúre je potrebné zladiť a zjednotiť množstvo často nesúrodých ľudí a akcií do jednotného celku. Ale jedno z najkritickejších rozhodnutí a veľmi vedomých rozhodnutí som urobil v dávnej minulosti, ešte ako spoluvlastník jednej reklamnej agentúry. Keď som zistil, že sa môj spoločník nesprával čestne, nechcel som robiť morálne kompromisy. Tak som sa rozhodol ten biznis radšej robiť sám, naučiť sa podnikať a zobrať zodpovednosť. Koncom roku 1995, keď sa to stalo, som na to ako podnikateľ určite pripravený nebol, ale oslobodilo ma to.
Ktoré obdobie vášho pôsobenia v biznise považujete za najzaujímavejšie?
To súčasné, bez debaty. Ake všetko, čo sa deje teraz, by nebolo bez toho, čo sa dialo predtým. Nikdy by som tu nebol bez toho reťazenia udalostí. Situácie, ktoré som dokázal prežiť a poučiť sa z nich, boli lekcie a príprava na to, čo robím teraz. Od revolúcie 1989 cez divadlo, reklamu, Slovensko aj Čínu.
Naučil som sa byť flexibilný, koncentrovaný v debate s každým klientom tak, aby som mohol byť partnerom pre ľudí z rôznorodých biznisov. Dnes som ešte pod väčším tlakom a v ešte väčšej rôznorodosti. Máme extrémne diverzifikovaný tím – sú v ňom dizajnéri, inžinieri, stratégovia, investori, regulátori, vedci...
Čo vám v živote alebo biznise najviac funguje?
Pravda. To je najsilnejší argument. Dnes cez svoju pravdu presviedčam inžinierov svetového mena, aby sa presťahovali na Slovensko. A keď mi kladú nejaké špecifické otázky, poviem rovno pravdu – že neviem. Ale že chcem práve ich na zodpovedanie týchto otázok. Dokážem veci odprezentovať vášnivo, ale zároveň pravdivo a tak, aby sa pre to ľudia nadchli. Niekedy som až sám v šoku, ako rýchlo sa nadchnú tiež a urobia veľké životné rozhodnutie.
Čo je momentálne pre vás najväčšia výzva v AeroMobile?
Máte už predplatné?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň