Prvý októbrový týždeň patril v Bratislave už tretiemu ročníku festivalu vizuálneho umenia Blaf, ktorého logo má mimochodom výrazne komiksový charakter. Festival na princípe zosieťovania rôznorodých umeleckých aktivít týždeň ponúkal širokému publiku možnosť zažiť dianie vo vyše dvadsiatich bratislavských štátych aj súkromných galériách alebo navštíviť sprievodné podujatia pripravené nezávislými iniciatívami. Cieľom festivalu je okrem iného priblížiť širokej verejnosti dianie na slovenskej umeleckej scéne nenútenou a atraktívnou formou a zároveň posilniť komunitný charakter bratislavskej umeleckej scény a jej vzájomný vzťah s laickým i odborným publikom. Tohtoročný vizuál projektu (na dolnom obrázku) komunikuje dielo známeho slovenského umelca Romana Ondáka, ktoré sa medzičasom stalo súčasťou zbierky londýnskej Tate Gallery. Aj po skončení festivalu si v Tranzite na Zlatých pieskoch, ako aj v galérii HIT na Hviezdoslavovom námestí do 28. októbra môžu záujemcovia pozrieť výstavu Objavenie pomalosti II. Čas v neštandardnom, kvalitatívne novom vnímaní tu predstavuje dvadsiatka umelcov z Slovenska, Česka, Maďarska, Rumunska, Francúzska, Rakúska, Holandska, Kanady a USA. Pre tých, ktorí mali radi Gandy Gallery na Panenskej ulici v Bratislave, je až do 20. októbra v Galérii Francúzskeho inštitútu a veľvyslanectva inštalovaná výstava Papillon et Brasse (Motýľ a motýlik), mapujúca dvadsať rokov pôsobenia francúzskej galeristky Nadine Gandy v Bratislave. Výstava bilancuje jej výskumy a objavy, experimentovanie a nadväzovanie vzťahov s umelcami postsovietskeho priestoru. Súčasťou je aj exteriérová dekorácia vitrín budovy Francúzskeho inštitútu a veľvyslanectva od francúzskej dizajnérky Matali Crasset.
Štátna agentúra obmedzila prístup k elektronickým službám katastra
Všetky odoslané podania budú po odstránení technických problémov spracované