Táto jeseň bude na rozdiel od predchádzajúcich rokov, aspoň čo sa týka povinného zmluvného poistenia (PZP), veľmi pokojná. Chuť na preberanie klientov len nižšími cenami klesla spolu so ziskami v roku 2009. Aj Kooperativa, ktorá rada presviedčala klientov o prestupe či zotrvaní, si už stanovila plán, ktorý zohľadňuje viac zisk než trhový podiel. Dôvodom je aj fakt, že v počte zmlúv už prekonala svoju konkurentku Allianz – Slovenskú poisťovňu. Tá sa síce snaží udržiavať svojich klientov, avšak už neťahá aktívne nových. Výsledkom je veľmi zdravý hospodársky výsledok, ktorý jej viacerí účastníci trhu PZP môžu len závidieť.


Zľavový potenciál sa už skrátka vyčerpal, poisťovne fungujú v PZP posledné 3 – 4 roky prakticky bez zisku, čo odradilo od vstupu nových konkurentov. Na trh plánovala v tomto roku prísť rumunská poisťovňa Astra, ktorá predvlani spravila rozruch na maďarskom trhu práve nízkymi cenami. Ponúka podobný model ako vlaňajší nováčik Genertel: nízke ceny pri nízkych prevádzkových nákladoch, keďže funguje výlučne cez internet. Pravda, redukciu režijných nákladov využívajú všetci, predovšetkým cez internetové a telefonické poistenie. To však tvorí len 7 až 15 percent predaných poistiek, zvyšok musia priniesť sprostredkovatelia. Aj tí nezriedka fungujú cez internet, klientovi umožňujú porovnať si ceny v jednotlivých poisťovniach. 


Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa