Aké sú najnovšie trendy na potravinárskom trhu?

Myslím si, že tu nie je nejaká výrazná revolúcia. Pre zákazníkov je viac ako v minulosti podstatný pôvod potravín a proces spracúvania. Tiež ich schopnosť komunikovať nespokojnosť s tovarom cez sociálne médiá je vyššia. To je pozitívna zmena, pretože vieme rýchlejšie zistiť, kde sa treba zlepšiť. Štandardy sa zvyšujú. Vyšší je dopyt po proteínoch, ktoré pochádzajú z mäsa a rýb, a pre ľudí je podstatné vedieť, ako sú tieto zvieratá chované.

Na druhej strane je tu časť mladej generácie, ktorá na svoj vzhľad či životosprávu nedbá.

Určite je to veľký problém a mali by sme s tým začať niečo robiť. Pre dlhší život bolo vyvinutých mnoho technológií a pritom dlhší život si možno zabezpečiť jednoducho lepšou a správnou stravou. Myslím si, že by sme ako výrobcovia mali vzdelávať ľudí o výžive. Náš biznis je o tom, aby ľudia žili zdravo.

S akým cieľom ste prišli do Bratislavy?

Bratislava nie je moja konečná destinácia, len ňou prechádzam. Môj cieľ je Prievidza, kam idem pozrieť jeden z našich závodov [Nestlé Slovensko]. Laicky povedané, starám sa o také fyzické stránky našej firmy, ako sú dodávateľské reťazce, obstarávanie, ale aj o informačné technológie. Navštívil som slovenských maloobchodníkov, aby som videl, ako to u nich vyzerá. Aké sú tu štandardy, aké je dispozičné riešenie našich výrobkov v obchodoch.

Aký je váš dojem?

Bolo to veľmi zaujímavé. Našich konkurentov, tých svetových, už pravdaže poznám, ale aj tí lokálni robia svoju prácu naozaj dobre. Vždy, keď prídem do krajiny, nepotrebujem vidieť štatistiku HDP – vidím, že sa to v konečnom dôsledku odzrkadľuje na tom, ako vyzerajú obchody a aký sortiment ponúkajú.

Do každej krajiny prídete na krátky čas. Je vôbec šanca v takom časovom úseku niečo zásadné zmeniť?

Ja nie som inšpektor. Vo firme máme mnoho nástrojov a systémov, ktorými možno ovplyvňovať smerovanie lokálneho manažmentu a fabrík. Ja chcem skôr vidieť, či systémy, ktoré vyvíjame, sú ľudom nápomocné a plnia svoj účel. Dôležité je sledovať aj správanie našich kľúčových manažérov, či sa vedia popasovať s výzvami, ktoré pred nimi stoja. Zodpovedám za takmer stotisíc našich pracovníkov, priamo pod sebou mám tritisíc ľudí. Je to veľa, napriek tomu sa však snažím sledovať ich kariérny postup, ich rozhodnutia.

Jedlo je také, akí sú ľudia

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa