Nová akvizícia strednej triedy značky Peugeot povstala zo štúdie „5 by Peugeot“ predstavenej v tohtoročnej jarnej Ženeve. Pred mesiacom v Paríži absolvovala svetovú výstavnú premiéru už v podobe sériového modelu. Sedan (aj jeho kombi derivát s označením SW) využíva osvedčenú technickú platformu s rázvorom predĺženým na 2 817 mm. Týmto parametrom päťstoosmička prekonala dosluhujúce modely P 407 aj P 607, kým dĺžkou svojej karosérie 4 792 mm sa medzi svojich predchodcov vklinila. Zjavom rozvíja motívy, ktoré značke v poslednom období prinášajú všeobecné uznanie. Posun

Jeden prichádza,  aby vystriedal dvoch

zaznamenávame v robustnosti pontónu, svalnatosti kriviek aj v aerodynamike, čo potvrdzuje špičková hodnota Cx 0,25 pre danú veľkostnú kategóriu. Pokrok v environmentálnej účinnosti zas manifestuje pokles pohotovostnej hmotnosti v porovnaní s rozmerovo menším P 407 o 25 kg v prípade sedanu a až o 45 kg pri porovnaní verzií SW. V disciplíne priestrannosť plastický obraz sprostredkováva predstava dvoch dlháňov s výškou 193 cm pohodlne sediacich za sebou. Veľkostné údaje kompletizuje objem kufra 515 litrov v sedane a 560

Jeden prichádza,  aby vystriedal dvoch

v kombi. Paletu pohonných jednotiek tvoria výhradne štvorvalce. Benzínové reprezentujú dve tisícšesťstovky – atmosféricky plnená 1,6 VTi (88 kW/120 k) a prepĺňaná 1,6 THP (115 kW/156 k). Turbodiesely sú zastúpené päticou: 1,6 HDI (82 kW/112 k a 103 kW/141 k) a 2,0 HDI (103 kW/141, resp. 120 kW/163 k). K vybraným motorizáciám je k dispozícii systém Stop & Start. Najobjemnejší a najvýkonnejší motor 2,2 HDI (150 kW/204 k) patrí len verzii Peugeot 508 GT. Z pokoja na stovku akceleruje za 8,2 sekundy, dosahuje maximálnych 234 km/h a v priemere spotrebuje 5,7 litra nafty na 100 km. Nový Peugeot strednej triedy sa na Slovensku začne predávať vo februári.