Zmluva medzi spoločnosťou SkyToll a štátnou NDS vyprší na konci roka 2022. Otázka, kto a akým spôsobom bude po tomto termíne poplatky za jazdu po diaľniciach či rýchlostných cestách vyberať, je stredobodom aktuálnych diskusií. Možných odpovedí je viacero, no každá z nich v sebe ukrýva isté úskalia.
Opcia na predĺženie zmluvy
Ak nebude pripravená iná alternatíva, štát môže využiť opciu na predĺženie zmluvy so spoločnosťou SkyToll o jeden, dva, tri alebo až päť rokov. Táto klauzula zmluvy je však formulovaná mimoriadne nevýhodne pre štát. Ročné poplatky za prevádzku systému by vzrástli približne o 15 miliónov eur, vrátane DPH až na sto miliónov eur ročne.
Spoločnosť SkyToll by sa k tejto zmluvnej sume nemusela dostať. Ťažko by ju obhajovala aj v porovnaní s vlastným cenníkom v zahraničí, v susednom Česku si za prevádzku systému účtuje približne 40 miliónov eur. O znížení ceny už vlani obe strany rokovali. „Dospeli sme k zľave rádovo niekoľko desiatok percent oproti tomu, čo je v zmluve, aj oproti cene, ktorú dostávame teraz,“ naznačil obsah rozhovorov pre Denník E šéf firmy SkyToll Matej Okáli.
Od vlaňajšej jari čas pokročil, a kým vtedy mal štát relatívne dosť času na vyhlásenie tendra nového poskytovateľa, každý mesiac bez dohody
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?