Keďže firmy v týchto časoch vo všeobecnosti netrpia extra dávkou pozitívnych nálad a viery v zásadné oživenie ekonomiky, nemožno sa čudovať, že ich dopyt po novom financovaní bol v prvom polroku aj pri nákladných vozoch slabší. Koniec koncov, lízingové firmy takmer na celej škále svojho biznisu pocítili to isté, čo aj banky či faktoringové spoločnosti. Obchodov s podnikateľmi alebo firmami bolo menej a na jeho udržanie sa museli snažiť viac. Lízingové firmy združené v Asociácii leasingových spoločností prefinancovali počas prvých šiestich mesiacov o tri percentá menej nákladných vozov, ťahačov a prívesov. V sumáre to boli obchody za 167,6 milióna eur rozložené na 3 045 vozov.
Norma biznis pozmení
Aj keď sa ani v prvom polroku nič nezmenilo na tom, že prepravcovia majú záujem predovšetkým o nové autá a práve tie, ktoré voňajú čerstvým pachom továrne, v lízingových obchodoch prevládajú, predsa to boli práve ony, ktoré potiahli biznis nadol. Škrt urobili nové autobusy a trolejbusy, ktoré lízingové firmy počítajú ako súčasť komodity nákladných vozov. Aj keď záujem o tie jazdené stúpol, na výpadok novotou nasiaknutých áut nestačil. Podobne síce klesol aj záujem o nové nákladné autá a ťahače, ktoré majú najväčšiu, trojštvrtinovú váhu na obchodoch lízingoviek v tejto triede. No tu bola situácia iná – firmy útlm v nových nákladiakoch a ťahačoch viac než vykompenzovali vyššími novými zmluvami na jazdené vozy tohto druhu. Zmenu preferencií smerom k jazdených vozom bolo rovnako cítiť na prívesoch a návesoch.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?