Amazon kúpil štúdio MGM. Od nákupu siete Whole Foods je to najväčšia akvizícia e-commerce gigantov. Podľa mnohých analytikov je to prehnaná cena. Cena štúdia sa v posledných rokoch, keď sa špekulovalo o jeho predaji, odhadovala na štyri až päť miliárd dolárov. Zdanlivo prehnaná suma však má pre Amazon zmysel a môže mu to pomôcť v raste.
James Bond, Rocky, Juh proti Severu, Fargo či Príbeh služobníčky. To je zlomok titulov, ktoré patria do bohatej filmografie MGM, predtým Metro-Goldwyn-Mayer, založeného v roku 1924. V tridsiatych rokoch šlo o suverénne najväčšieho a najúspešnejšieho hollywoodskeho hráča. Veľkofilm Juh proti Severu vtedy získal rekordných deväť Oscarov a dodnes je komerčne najúspešnejším filmom sveta. Ak zohľadníme infláciu, jeho severoamerické tržby predstavujú 1,9 miliardy dolárov (viac ako 200 miliónov predaných vstupeniek).
Súčasnosť štúdia už taká hviezdna nie je. Zlatým vajcom je James Bond, nad ktorým však drží pevnú ruku spoločnosť Eon Productions a rodina Broccoliovcov. Konkurenčný Warner Bros Television má však oveľa väčší úspech, nehovoriac o televíznych a streamovacích aktivitách Walta Disneyho. Veľmi dobre si to uvedomoval aj zakladateľ Amazonu Jeff Be-zos, ktorý na konferencii akcionárov obhajoval akvizíciu štúdia. „Tešíme sa na to, že rozsiahly katalóg MGM pretvoríme a rozvinieme. Myšlienka akvizície je jednoduchá: MGM má veľký katalóg pôvodných diel a duševného vlastníctva. S talentovanými ľuďmi v MGM a Amazon Studios tento základ dokážeme adaptovať na 21. storočie. Najviac na tom zarobia ľudia milujúci silné príbehy.“
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?