Vzdelávanie zamestnancov je čoraz dôležitejšia súčasť biznisového života spoločností, ktoré chcú prežiť a uspieť vo svete rýchlych zmien. Spoľahnúť sa na prácu a výstupy stredných či vysokých škôl firmy veľmi nemôžu – najmä v oblastiach, ako je IT, sa oblasť poznania mení doslova v mesačných intervaloch.

Ako rýchlo a účinne zaškoliť pracovníkov v oblasti, ktorú treba na udržanie konkurencieschopnosti podniku? Okrem čoraz rozšírenejšieho e-learningu firmy nasadzujú aj nové, inovatívne riešenia. Jaguar Land Rover v Nitre napríklad školí svojich pracovníkov pomocou spoločenskej hry.

Od hodnôt k zisku

„Cieľom hry je naučiť zamestnancov hodnoty, víziu a misiu spoločnosti,“ hovorí engagement manager v nitrianskej automobilke Martin Čambor. Poslaním automobilky je inšpirovať ľudí k výrobe skvelých automobilov, ponúkať zákazníkom potešenie z prémiovej kvality a meniť efektívnosť podnikania. Hodnotami, ktorých dodržiavanie má firme pomôcť presadiť dlhodobo udržateľné podnikanie, sú ľahká spolupráca, spoľahlivosť, výnimočnosť, transparentnosť a osobný prístup.

Na prvý pohľad ide o abstraktné a ťažko uchopiteľné veci, ktoré majú ďaleko k tomu, na čom pri výrobe áut záleží, napríklad na efektívnejšom lakovaní karosérie alebo lacnejšom nákupe náhradných dielcov na roboty. Empirické skúsenosti však ukazujú, že správne zvolený príbeh a filozofia podniku dokážu zamestnancov lepšie motivovať, dať ich práci hlbší zmysel a zomknúť ich pre spoločný cieľ. Aj výrobný podnik dokáže vďaka tomu fungovať efektívnejšie, mať nižšiu úrazovosť, nižšiu fluktuáciu či menší počet nepodarkov a celkovo dosiahnuť vyšší zisk.

Tradičným spôsobom, ako sa firmy snažia naučiť zamestnancov filozofiu a hodnoty spoločnosti, sú prezenčné školenia, ktoré prednášajú HR špecialisti, prípadne workshopy, na ktorých o téme diskutuje manažér so skupinou zamestnancov.

„Máme už dosť skúseností, aby sme vedeli, že takto to dobre nefunguje. Ľudia môžu o firemných hodnotách počúvať na školení, ale o to predsa nejde. Zážitkovým spôsobom majú možnosť zoznámiť sa s nimi lepšie a, samozrejme, aj ľahšie si ich zapamätať,“ vysvetľuje M. Čambor. Spoločnosť preto v spolupráci s firmou Luducraft, špecializovanou na gamifikáciu, vytvorila stolovú hru, ktorá mala cieľ dosiahnuť efektívnejšie a rýchlejšie.

Nasledovať bude virtuálna realita

Stolová hra simuluje prostredie výrobného závodu Jaguaru v Nitre. V každej lokalite, ktorou automobil

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa