Spoločnosť Corner SK, ktorú založili v 90. rokoch minulého storočia s manželkou Andreou, sa vypracovala na najväčšieho obchodníka s vínom na slovenskom trhu. Chládekovci sa snažia viesť firmu v priateľskom a tímovom duchu, preto si zakladajú na dôkladnom výbere ľudí.
Ruku k spoločnému dielu pridávajú už aj ich deti Silvia a Richard a umocňujú tak rodinný charakter biznisu. Okrem vína sa jeho pevnou súčasťou stala káva i destiláty.
Cesta k vínu
Začiatky podnikania manželov Chládekovcov vôbec nenasvedčovali tomu, že sa stanú rešpektovaným hráčom v obchode s vínom. Ich prvá firma Protech Group, ktorá vznikla po páde socializmu, pôsobila v IT biznise.
Po krátkom čase sa jej zameranie zmenilo na obchod s čerstvým ovocím, ktoré dodávali rakúskym výrobcom džúsov. Vďaka dobrým obchodným vzťahom s nimi začali predávať nealkoholické nápoje na Slovensku. Zastupovali a predávali značky ako Yo, Granini, Hohes C či Radenska.
Postupne to však Chládekovcov začalo ťahať smerom k vínu, ktoré zaparkovali pod inú eseročku. Dve biznisové vetvy s nápojmi ťahali do prelomu milénia. V tom období sa odstrihli od nealka a sústredili sa na obchodovanie s vínom, ku ktorému pridali kávu. Podnikanie v týchto segmentoch ťahajú odvtedy už len pod hlavičkou súčasnej firmy Corner SK.
„Počas troch rokov reštrukturalizácie sortimentu sme zostali na rovnakom obrate, iba sme znížili množstvo tovaru na tretinu,“ hovorí J. Chládek. Ročné tržby Corner SK sa šplhajú k dvanástim miliónom eur, čo z firmy robí jednotku medzi slovenskými obchodníkmi s vínom s výrazným odstupom od konkurencie. Ďalšími takmer tromi miliónmi eur obratu prispieva česká obchodná dcéra. Dohromady Chládekovci zamestnávajú do osemdesiat ľudí.
K najväčším domácim konkurentom Corneru medzi obchodníkmi s vínom patria
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?