Minulý rok preskúšal slovenskú ekonomiku a väčšina firiem obmedzila expanzné plány. Veľká investícia a nové pracovné miesta si napriek tomu našli nový domov v Prievidzi.
Svoju prevádzku na hornej Nitre rozšírila pôvodom švajčiarska potravinárska spoločnosť Nestlé, o ktorej sme už písali aj v súvislosti s rastlinnými náhradami mäsa, alebo aj krmivami pre domácich miláčikov.
Modernizácia a zvýšenie kapacity priniesli 60 nových pracovných miest, efektívnejšiu výrobu a vyššiu konkurencieschopnosť fabriky. Celková výška investície sa vyšplhala na 21 miliónov eur a vyniesla Nestlé Slovensko nomináciu na cenu TREND Investor roka 2021. Tu je zoznam nominovaných, za ktorých môžete hlasovať aj vy.
Fabrika s históriou
Korene výroby v Prievidzi majú dlhú historickú tradíciu a siahajú až do 19. storočia. Nestlé do fabriky Carpathia prišlo po revolúcii v roku 1992 a budúci rok tak oslávi okrúhle tridsiate narodeniny svojho pôsobenia na hornej Nitre. Pri úvahách o ďalšej investícii bolo zlomových niekoľko posledných mesiacov.
„Už dlho máme v Prievidzi fabriku, ktorá vyrába dehydrované výrobky ako bujóny, koreniace zmesi a podobne, a to nielen pre domácnosti, ale aj pre sektor gastronómie,“ hovorí riaditeľ Nestlé Slovensko Martin Mittner.
Bude Investorom roka 2021 Mondi, Kia, Unilabs, Terno či Nestlé? TREND odovzdá cenu šiestykrát
„Závod patrí k významným exportným fabrikám. Investíciou sme chceli rozšíriť kapacitu, zvýšiť efektivitu výroby a výrazne zvýšiť export.“ Tento cieľ sa aj naplnil.
Vo fabrike prebehla modernizácia skutočne od podlahy. Nainštalovali sa nové linky na výrobu bujónov a miešanie surovín a pribudli dopravníkové systémy. Dopĺňajú ich nové investície do automatizácie procesov a robotizácie celej výroby.
Technologickou novinkou sú kolaboratívne roboty, takzvané koboty. Ich špecifikom je, že môžu spolupracovať s ľuďmi priamo vo výrobe a uľahčiť aj zefektívniť mnohé procesy.
„Predstavte si to takto. Na koniec linky prichádzajú kartóny zabalených polievok alebo bujónov. Robot naskenuje kód a podľa neho vie, na ktorú paletu má balík dať,“ vysvetľuje M. Mittner.
„Paletu neskôr len zabalíte a odveziete. Robot môže pracovať 24 hodín denne. Nahrádza rutinné, opakujúce sa činnosti a nám to umožňuje posúvať kvalifikáciu zamestnancov k technologicky náročnejším prácam s pridanou hodnotou a vyššou efektivitou.“
Napriek zavádzaniu robotov a automatizovaných procesov firma nielenže neprepúšťala, naopak, naberala kvalifikovaných zamestnancov. Zamestnanie vo fabrike našlo ďalších šesťdesiat ľudí z regiónu. Nejde však o manuálnych pracovníkov, ale o špecialistov, ktorí obsluhujú moderné vybavenie fabriky.
Podarilo sa nám spojiť propagáciu značky so spolupatričnosťou našich zamestnancov s fabrikou.
Podľa M. Mittnera dnes už Slovensko nie je atraktívne iba lacnou a nízkokvalifikovanou pracovnou silou. Naopak, s rastúcimi platmi naša krajina priťahuje investorov zvonka najmä zručnou a špecializovanou pracovnou silou. Tú si cenia aj koneční spotrebitelia výrobkov firmy Nestlé v zahraničí, kam smeruje väčšina produkcie.
Firma svojich kmeňových zamestnancov zapája do komunikácie s verejnosťou. V posledných rokoch v reklamách na produkty z Prievidze účinkovali samotní zamestnanci fabriky, ktorí novú polievku či korenie namiešali a pomohli tak vytvoriť úplne novú chuť.
Jej šéf hovorí o dvojakej výhode. „Podarilo sa nám spojiť propagáciu značky so spolupatričnosťou našich zamestnancov s fabrikou.“
Spod Tatier do sveta
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?