Minulý rok preskúšal slovenskú ekonomiku a väčšina firiem obmedzila expanzné plány. Veľká investícia a nové pracovné miesta si napriek tomu našli nový domov v Prievidzi.

Svoju prevádzku na hornej Nitre rozšírila pôvodom švajčiarska potravinárska spoločnosť Nestlé, o ktorej sme už písali aj v súvislosti s rastlinnými náhradami mäsa, alebo aj krmivami pre domácich miláčikov.

Modernizácia a zvýšenie kapacity priniesli 60 nových pracovných miest, efektívnejšiu výrobu a vyššiu konkurencieschopnosť fabriky. Celková výška investície sa vyšplhala na 21 miliónov eur a vyniesla Nestlé Slovensko nomináciu na cenu TREND Investor roka 2021. Tu je zoznam nominovaných, za ktorých môžete hlasovať aj vy. 

Fabrika s históriou

Korene výroby v Prievidzi majú dlhú historickú tradíciu a siahajú až do 19. storočia. Nestlé do fabriky Carpathia prišlo po revolúcii v roku 1992 a budúci rok tak oslávi okrúhle tridsiate narodeniny svojho pôsobenia na hornej Nitre. Pri úvahách o ďalšej investícii bolo zlomových niekoľko posledných mesiacov.

„Už dlho máme v Prievidzi fabriku, ktorá vyrába dehydrované výrobky ako bujóny, koreniace zmesi a podobne, a to nielen pre domácnosti, ale aj pre sektor gastronómie,“ hovorí riaditeľ Nestlé Slovensko Martin Mittner.

Na snímke je továreň najväčšieho výrobcu sklených obalov. V posledných dvoch rokoch zrealizoval strategické investície do optimalizácie výroby za viac ako 50mil.EUR
Neprehliadnite

Bude Investorom roka 2021 Mondi, Kia, Unilabs, Terno či Nestlé? TREND odovzdá cenu šiestykrát

„Závod patrí k významným exportným fabrikám. Investíciou sme chceli rozšíriť kapacitu, zvýšiť efektivitu výroby a výrazne zvýšiť export.“ Tento cieľ sa aj naplnil.

Vo fabrike prebehla modernizácia skutočne od podlahy. Nainštalovali sa nové linky na výrobu bujónov a miešanie surovín a pribudli dopravníkové systémy. Dopĺňajú ich nové investície do automatizácie procesov a robotizácie celej výroby.

Technologickou novinkou sú kolaboratívne roboty, takzvané koboty. Ich špecifikom je, že môžu spolupracovať s ľuďmi priamo vo výrobe a uľahčiť aj zefektívniť mnohé procesy.

Na snímke Country Manager spoločnosti Nestlé Slovensko Martin Mittner s novou investíciou závodu v Prievidzi do robotizácie.
Zdroj: MICHAL SMRČOK
Na snímke Country Manager spoločnosti Nestlé Slovensko Martin Mittner s novou investíciou závodu v Prievidzi do robotizácie.

„Predstavte si to takto. Na koniec linky prichádzajú kartóny zabalených polievok alebo bujónov. Robot naskenuje kód a podľa neho vie, na ktorú paletu má balík dať,“ vysvetľuje M. Mittner.

„Paletu neskôr len zabalíte a odveziete. Robot môže pracovať 24 hodín denne. Nahrádza rutinné, opakujúce sa činnosti a nám to umožňuje posúvať kvalifikáciu zamestnancov k technologicky náročnejším prácam s pridanou hodnotou a vyššou efektivitou.“

Napriek zavádzaniu robotov a automatizovaných procesov firma nielenže neprepúšťala, naopak, naberala kvalifikovaných zamestnancov. Zamestnanie vo fabrike našlo ďalších šesťdesiat ľudí z regiónu. Nejde však o manuálnych pracovníkov, ale o špecialistov, ktorí obsluhujú moderné vybavenie fabriky.

Podarilo sa nám spojiť propagáciu značky so spolupatričnosťou našich zamestnancov s fabrikou.
Martin Mittner, riaditeľ Nestlé Slovensko

Podľa M. Mittnera dnes už Slovensko nie je atraktívne iba lacnou a nízkokvalifikovanou pracovnou silou. Naopak, s rastúcimi platmi naša krajina priťahuje investorov zvonka najmä zručnou a špecializovanou pracovnou silou. Tú si cenia aj koneční spotrebitelia výrobkov firmy Nestlé v zahraničí, kam smeruje väčšina produkcie.

Firma svojich kmeňových zamestnancov zapája do komunikácie s verejnosťou. V posledných rokoch v reklamách na produkty z Prievidze účinkovali samotní zamestnanci fabriky, ktorí novú polievku či korenie namiešali a pomohli tak vytvoriť úplne novú chuť.

Jej šéf hovorí o dvojakej výhode. „Podarilo sa nám spojiť propagáciu značky so spolupatričnosťou našich zamestnancov s fabrikou.“

Spod Tatier do sveta

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa