Aj vďaka čerstvým skúsenostiam s úspešným odchodom z retailových projektov v Poľsku a Rumunsku však verila, že z lučeneckého reťazca sa dá vytvoriť silný hráč na trhu. Prvý rok v ňom EI najmä upratovali a postupne ho stavajú na pevnejšie základy.

Siahli po rebrandingu obchodov z CBA na Potraviny Kačka a výrazné zlepšenie procesov očakávajú od nového distribučného centra, ktoré vyrastá v Žiari nad Hronom. Už v súčasnosti sa ukazuje, že táto investícia zostane v portfóliu najväčšej stredoeurópskej private equity firmy o niečo dlhšie, než u nej býva zvykom.

Tvrdý oriešok

Nový investor prevzal opraty v spoločnosti CBA Slovakia začiatkom minulého roka po tom, ako si tľapol s jej majiteľom Mariánom Šufliarskym.

Reťazec s novým vlastníkom naďalej spolupracuje s firmou M-Market, ktorú vedie práve M. Šufliarsky. Venuje sa developmentu menších nákupných centier Kocka, predajne CBA sú nájomcom vo viacerých z nich.

Sumu, za ktorú lučenecký podnikateľ predal firmu EI, nezverejnili. Investor pri vstupe do CBA komunikoval, že nad rámec kúpnej ceny počíta s finančnou injekciou vo výške šestnásť miliónov eur.

Peniaze už spoločnosť zhltla. Išli najmä na remodeling predajní a čiastočné oddlženie. Dlh firmy sa v súčasnosti pohybuje okolo desiatich miliónov eur. O ďalších investíciách rozhodne fond, z ktorého EI investuje do CBA.

Portfólio CBA Slovakia sa skladá zhruba z troch stoviek predajní viacerých formátov. Približne polovicu tvoria supermarkety s predajnou plochou dvesto až štyristo štvorcových metrov, ktoré prinášajú prevádzkovateľovi rozhodujúcu časť tržieb.

Zároveň je to formát, s ktorým sa počíta pri plánovanej expanzii. Zvyšok sú hlavne menšie predajne potravín a pár diskontov.

Zlepšovanie siete sa začalo remodelingom predajní a zužovaním výberu tovarov na pultoch. Presvedčiť dodávateľov, aby sa vzdali časti odbytu smerovaného do obchodov CBA, a vyrokovať s nimi nové podmienky nie je jednoduché.

„Najviac nám dala zabrať zmena sortimentu. Ukázalo sa to ako tvrdší oriešok, než sme si mysleli,“ hovorí viceprezident EI pre slovenský a český trh Martin Chocholáček. Pôvodne 13-tisíc tovarových položiek v supermarketoch skresávajú približne na 4 500.

V menších predajniach si vystačia s rozsahom 2 500 artiklov, čo je porovnateľné napríklad s diskontom Lidl, ktorý ich vystavuje na väčšej ploche.

Zmeny v sieti predajní

Supermarkety CBA Slovakia prechádzajú

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa