Keď v júli 2010 zverejnili európski regulátori výsledky záťažových testov takmer stovky najväčších bánk, finančné trhy si vydýchli. Z 91 bankových domov testy ukázali varovným prstom len na deväť z nich. O eufórii na svetových akciových trhoch hodiny informovala aj americká televízna stanica CNBC. V jej štúdiách po celom svete sa striedali známe mená finančníckych celebrít, ktoré bez prestania dávkovali divákom doping nádeje. Až kým sa v Singapure neposadil pred kamery šesťdesiatnik v obleku s typickým motýlikom: „Je to len PR, nič iné.”
Pre mladú moderátorku CNBC mohla byť už táto veta signálom, že jej hosť zrejme nepovie divákom to, čo by chceli počuť. Nevzdala to a na televíznej obrazovke sa objavili mená prominentných bánk, ktorých akcie stúpli po zverejnení testov o závratné percentá. Infografika mala poslúžiť ako dôkaz toho, že finančné trhy to vidia inak. „Ako hovorím, je to len PR. Akciám to pomohlo nahor a o tom je predsa celé PR. Robí to CNBC, robia to všetky PR agentúry.“ Označenie televízie za jednu z PR agentúr urýchlilo koniec telemostu medzi New Yorkom a Singapurom. Na webovej stránke CNBC dnes nie je o týchto slovách ani zmienka. Nenájde ich tam nik napriek tomu, že Jim Rogers – ich autor – je investičnou legendou. Milióny dolárov zarobil štýlom, ktorý predviedol v CNBC – na svet okolo seba pozeral úplne inak ako väčšina ľudí.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?