Produkcia závodu obstála aj v krízovom období po roku 2008, keď začínala s výrobou modelu Citroën C3 Picasso. V roku 2011 sa jej podarilo na Slovensku vyprodukovať miliónte vozidlo, čo bolo signálom, že fabrika má potenciál na rast a do ďalších rokov je pripravená na výrobu nových modelov.
Francúzski majitelia aj kvôli tomu v roku 2017 spustili štvrtú pracovnú zmenu. Vďaka tomu automobilka v tom istom roku vyprodukovala už 2,5-miliónte vozidlo a zamerala sa na nové modely značiek Peugeot a Citroën. Skupina vtedy avizovala plán vyrábať elektromobily v Trnave najneskôr od roku 2020.
Prvý elektromobil
Aj preto sa spoločnosť rozhodla uskutočniť najnovšiu investíciu, ktorá do slovenského závodu priniesla nové výrobné linky na produkciu nového modelu Peugeot 208 a najmä jeho čisto elektrickej verzie e-208. „Jedným z cieľov investície bolo využiť dodávateľské kapacity na Slovensku i v tomto regióne, pretože krajina leží v jadre strednej Európy. Postupne ho napĺňame,“ uvádza zástupca generálneho riaditeľa a šéf výroby trnavského podniku Martin Dzama, ktorý pracuje v automobilovom priemysle viac ako dve dekády.
V prvom polroku vyrobila trnavská automobilka viac ako 203-tisíc vozidiel
Trnavská fabrika má totiž zodpovednosť za výrobu vozidiel segmentu B – mainstream. Modely Peugeot 208, ako aj Citroën C3 sú najpredávanejšie vo svojich značkách.
Stomiliónová investícia
„Investícia do novej generácie Peugeota 208 a jeho elektrickej verzie, ktorá si vyžiadala do sto miliónov eur, je kontinuitou v našej doterajšej stratégii,“ konštatuje M. Dzama. Výrobný šéf trnavskej automobilky dodáva, že výška podobných investícií do výroby nového modelu sa líši podľa jeho architektúry, technických špecifikácií a požadovaných objemov výroby.
Práve objemy výroby v trnavskej automobilke PSA nepretržite rastú. Za prvý polrok tohto roka
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?