Aj vlaky ZSSK sú totiž súčasťou takzvanej integrovanej dopravy v Bratislave. Kampaňou s názvom Hlavu hore chce presvedčiť ľudí z prímestských zón nielen Bratislavy, ale aj Žiliny a Košíc, aby využívali regionálnu prímestskú vlakovú dopravu.

„Prevažná väčšina bilbordových plôch komunikuje konkrétne praktické informácie pre cestujúcich, teda čas prepravy a takt. Menšia časť použitých bilbordov – medzi nimi aj plocha na Brnianskej ulici v Bratislave – je imidžová, kde sme si dovolili použiť reklamné zveličenie,“ vysvetľuje hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Pri výbere vychádzali podľa T. Kováča z pozorovania dopravnej situácie v úsekoch, ktoré sú tradične najviac zaťažené cestnou dopravou či zo znalostí a z osobných skúseností našich regionálnych zamestnancov, ktorí sa problematikou zaoberajú.

Stále nefunguje, ako by mala

Myšlienka integrovanej dopravy nie je nová. V Európe funguje už desiatky rokov. Napriek tomu, že spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava (BID) tvrdí, že sa pri tvorbe koncepcie inšpirovala integrovanou dopravou vo Viedni, Brne či Prahe, tá bratislavská stále za nimi výrazne zaostáva.

V podstate vo všetkom, okrem toho, že môžu ľudia z Bratislavy a vybraných obcí, ktorých okruh sa rozširuje pozvoľna – veď aj najnovšie rozšírenie o smer zo Šamorína sa udialo hlavne pre výstavbu obchvatu D4/R7 – cestovať na jeden cestovný lístok.

Ostatné regióny majú ešte menej v integrovanej doprave než Bratislava

Na rozdiel od Prahy má Bratislava komplikovanejší systém tarifných zón, spoje často na seba nenadväzujú, dokonca oficiálna stránka integrovanej dopravy neponúka ani možnosť 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa