Instagram v poslednom čase pravidelne každých šesť mesiacov naberá sto miliónov nových používateľov. Pred rokom prekonal miliardovú hranicu. Oproti lídrovi sociálnych sietí má čo dobiehať, Facebook má bezmála 2,4 miliardy fanúšikov. Medzitým si z neho berie to najlepšie a začína mu konkurovať.
Čo je na tom Instagrame
Je veľa teórií o tom, prečo sa Instagram stal takým populárnym. S istotou sa dá povedať, že má niekoľko atribútov, ktoré k obľube pomáhajú každej digitálnej platforme. Dobrý prvý dojem robí elegantná a prehľadná mobilná aplikácia pre iPhony aj androidy. V mierne orezanej verzii funguje Instagram aj v počítačovom internetovom prehliadači. Používateľské prostredie sa rokmi menilo, ale jadro ostalo rovnaké: úprava a zdieľanie fotografie štyrmi kliknutiami (doslova).
Hashtagy sú ďalšia funkcia, vďaka ktorej je zverejňovanie a sledovanie obsahu na Instagrame praktickejšie a pohodlnejšie. Je to jednoduché: pri popise fotografie pridáte kľúčové slovo, pred ktoré vložíte symbol mriežky (#). Prípadne vám systém ponúkne existujúce relevantné hashtagy. Algoritmus potom aj podľa hashtagov zobrazuje príspevky vhodnému publiku.
Aj z pohľadu používateľa (alebo konzumenta obsahu) stavia Instagram predovšetkým na jednoduchosti. Potrebujete len jednu ruku. Na prvý pohľad malichernosť, v skutočnosti nástroj na zvyšovanie popularity. Jednou rukou sa držíte sedadla v električke, druhou si zhora nadol posúvate príspevky. Dvojitým poklepaním po obrázku pridelíte lajk.
Okrem toho, že to poteší autora fotografie, to má aj pragmatickejšie dôsledky. Algoritmus lepšie rozpozná preferencie používateľa a zároveň je to jedna z metrík, ktoré sa používajú na presnejšie definovanie relevantnosti. Na to okrem lajkov slúžia aj komentáre pod fotografiou a jej zdieľania – tento takzvaný engagement je pri inzercii často dôležitejší údaj než počet fanúšikov profilu.
Instagram v súčasnosti testuje možnosť, že
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?