V odborných kruhoch sa často diskutuje o tom, či je lepšie inovovať alebo imitovať. Americký profesor manažmentu Oded Shenkar vo svojej knihe Copycats (v slovenskom preklade vyšla pod názvom Imitátori) používa pojem Imovation, pričom hovorí, že napriek tomu, že sa v podnikaní zdôrazňuje význam inovácií, sú to práve imitátori, ktorí sú rýchlejší, lacnejší, menej riskujú a v konečnom dôsledku sú aj úspešnejší ako inovátori.

Kde je pravda? Môžeme sa alibisticky oprieť o názory autorít a povedať, že O. Shenkar nemá pravdu. Veď už guru manažmentu Peter F. Drucker vyhlásil, že každá organizácia, nielen výrobný podnik, musí mať jednu základnú schopnosť – inovovať.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa