Limit investícií je po konzultáciách s Útvarom hodnoty za peniaze (ÚHP) nastavený na 0,8 percenta HDP ročne, teda 700 až 800 miliónov eur. Rezort dopravy však pripomína, že iné štáty vo fáze budovania nadradenej infraštruktúry investujú do výstavby a obnovy ciest priemerne 1,1 až 1,2 percenta HDP.
A. Doležal: Rozvrhu stavby diaľnic nesmie odzvoniť so zmenou vlády
Takáto úroveň alokácie by umožnila pripravovať každý rok o dva-dsať až dvadsaťpäť úsekov viac. ÚHP stanovený limit zdôvodňuje tým, že ide o priemer za posledné roky, a odvoláva sa na kapacitu stavebného sektora. Stavať za viac by podľa neho firmy nezvládali. Stavebné firmy v tom však problém nevidia. „Sektor sa dokáže prispôsobiť,“ hovorí predseda Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavol Kováčik. „Dôležité je len to, aby medziročný nárast nebol skokový, ale postupný,“ dodáva. Slovenský stavebný sektor by podľa neho bol schopný zvládnuť aj dvojnásobný objem zákaziek. Harmonogram investícií navyše v súčasnosti neobsahuje príspevok z nového balíka eurofondov.
Mapa úsekov na konci článku.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?