Pojem masová kustomizácia nie je úplne nový. Firma Levi Strauss bola medzi prvými, ktoré dokázali zoskenovať telesné rozmery zákazníka v obchode, poslať údaje do firmy, ušiť a doručiť rifle na mieru. Masová kustomizácia znamená výrobu na individuálnu objednávku zákazníka, ale za cenu masového výrobku. Pri tomto systéme sa produkt najskôr predá a až potom vyrobí. Mení sa tak cash-flow a firma musí mať pružné logistické aj výrobné procesy. Masová kustomizácia zároveň vyraďuje medzičlánky medzi výrobcom a zákazníkom.

Vlastné auto o päť dní?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa