Jedno z pravidiel úspešných ľudí hovorí, že všetko treba začínať s myšlienkou od konca. Znamená to, že úspešní ľudia majú jasno v tom, čo chcú dosiahnuť. O to viac prekvapuje, koľko firiem má svoju základnú podnikateľskú ambíciu, čiže víziu, sformulovanú tak vágne, že málokoho motivuje. Väčšine firiem chýba jednoduché pomenovanie toho, v akých odboroch, na akých trhoch, v akej pozícii, s akou odlišnosťou a konkurenčnou výhodou chce firma dlhodobo podnikať. Bez jasnej a pre zamestnancov lákavej predstavy o budúcnosti firmu logicky vláči jej minulosť. Namiesto toho, aby ju poháňala vidina zajtrajška. Dá sa povedať, že firmy ohrozujú štyria zabijaci. Strategická impotencia, strategická medzera, manažérsky akademizmus a firemná kulturistika.

Obraz budúcnosti

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa