Fotografia Jána Kekeliho Ihrisko z roku 2010 je však iný prípad. Kekeli nehľadá bežné overené motívy zimnej krajiny, zasnežené stráne, modrú oblohu, stromček či halúzku. Ponára sa do lesa, v ktorom objavuje bizarné obydlia detských hier. Dokumentuje ich s precíznosťou fotografa architektúry so všetkou vážnosťou a profesionalitou s dôrazom na kompozíciu a svetlo. Práve kombináciou profesionálneho prístupu s „irelevantným“ motívom detského ihriska dosahuje táto fotografia znepokojivú estetiku. Nehovorí iba o tom, na čo natrafil v lese. Nie je to reportážna fotografia. Skôr prenecháva priestor imaginácii. Je to ihrisko? Kto si ho postavil a prečo? Alebo sa pri nej môžeme v spomienkach vrátiť do bunkrov nášho detstva. Práve o to ide. Dobrú fotografiu od zlej totiž odlišuje jej schopnosť podnecovať divácku predstavivosť. Fotograf nás „dostane“ vo chvíli, ak sa dokážeme stotožniť s jeho prístupom a prežívaním zachyteného okamihu. To, akým spôsobom pristúpime k porozumeniu tejto fotografie, je každého vlastná vec. J. Kekelimu sa darí vtiahnuť nás do jej príbehu.
Ján Kekeli (1984 v Kežmarku) je v súčasnosti študentom magisterského štúdia VŠVU v Bratislave. Patrí k najtalentovanjším autorom nastupujúcej generácie slovenských fotografov. Jeho práce boli prezentované na zahraničných veľtrhoch umeleckej fotografie, napríklad Paris Photo 2010 či Viennafair 2009. Aktuálne dokončuje diplomovú prácu, v ktorej dokumentuje slovenskú krajinu.