Strediská TMR zaviedli takú tradíciu, že rok čo rok zvyšujú ceny jednodňových skipasov pri pokladniciach. Za päť rokov to vychádza na 30 percent. Chcete sa úplne zbaviť ľudí, ktorí kupujú skipasy v pokladniciach?

Online svet je momentálne trendom, ktorý vládne svetom. Hlavne Amerika ukazuje to, že lyžovanie by malo byť niečo podobné ako členstvo v golfovom klube či fitnescentre. Malo by byť založené na ročnom poplatku, ktorý vám prináša rôzne benefity. Online predaj celoročných skipasov je cesta, ktorou sa chceme uberať.

Chcete ušetriť, keď sa zbavíte pokladníc, alebo chcete o zákazníkovi vedieť všetko? Ak totiž kupuje lístok cez internet, je ľahko čitateľný a vy ho viete ľahko identifikovať.

Aj prvé, aj druhé. Svet dnes funguje na online. Je to trend, ktorý sme nezaviedli my, ale ak dostatočne poznáme svojho zákazníka a ak vieme, ako sa správa v našich strediskách, vieme ho lepšie a adresne osloviť s ponukou šitou priamo na mieru. Druhá vec je reklama. Dnes sa robí oslovenie klienta adresne, kde klienta musíte vedieť identifikovať a ponúknuť mu niečo, čo ho nebude otravovať a zaujme ho.

Igor Rattaj: Pokladnice by zo svahov mali zmiznúť

Igor Rattaj Zdroj: Maňo Štrauch

Máte údaje o tom, koľko ľudí si kúpilo počas minulej sezónny lístok cez internet?

Elektronické služby využilo zhruba 40 percent zákazníkov. Keď to porovnáme napríklad s Rakúskom, tam je to zanedbateľné, pohybuje sa to na úrovni do štyroch percent.

Uvažujete nad tým, že by pokladnice zo svahu zmizli?

Určite. Príkladom sú dnes letiská, kde sa ako pasažier sám musíte potrápiť s online terminálom.

Viete odhadnúť, kedy by k tomuto kroku mohlo dôjsť?

Už tento rok skúšame samoobslužnú pokladnicu GOPASS point, ktorá ponúka výhodnejšiu cenu, ako je na kamennej pokladnici. Uvidíme, ako túto novinku naši klienti prijmú. Ak bude ohlas dobrý, k zmene môže dôjsť už v najbližších sezónach.

Číňanov nám netreba

Mení sa národnostné zloženie zákazníkov na svahoch?

V posledných piatich rokoch sledujeme nárast slovenskej klientely, ktorá je teraz niekde na úrovni 65 až 68 percent. Začala pribúdať takzvaná „iná“ klientela. Na svahoch sa začínajú objavovať Angličania či Holanďania.

Čím si to vysvetľujete?

Pri Angličanoch zabrala reklama. Oni sú v princípe dobrodruhovia, ktorí musia za každou lyžovačkou letieť. Takže je im jedno, kam poletia. V Londýne sme skúšali aj menšiu kampaň a, samozrejme, medzi ostrovmi a Popradom funguje pravidelná linka, čo tiež zohralo svoju úlohu. My sa však pozeráme aj po exotickejších klientoch. Napríklad Číňanoch.

Je to reálne?

Je to troška sci-fi, ale prečo nie. Keď to preženiem a poviem s humorom, tak Číňanov je toľko, že kým sa tu všetci vystriedajú ... (smiech). Výhodou tej krajiny je veľkosť trhu, ktorý vám otvára neuveriteľné možnosti, aj preto to chceme skúsiť.

Lyžovanie by malo byť niečo podobné ako členstvo v golfovom klube či fitnescentre

Uvažujete nad tým, že by ste k nám vozili Číňanov?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa