Jaroslavovi Nechápavému zapípala SMS. Banka mu oznamuje, že o 15.30 h zavolá, pretože má problém s jeho osobným účtom. Jaro napäto čaká a keď v avizovanom čase zvoní telefón, v ktorom sa ohlási bankový pracovník, bez váhania mu nahlási žiadanú pozíciu z grid karty. Spokojný, že problém rýchlo vybavil, netuší, že mu podvodníci z jeho konta práve previedli časť peňazí. V ceste im pritom nestáli žiadne prekážky. Chvíľu pred tým, ako v stanovenom čase zavolali klientovi, sa ozvali v call centre banky s požiadavkou na realizáciu platobného príkazu. Keď si ozajstná pracovníčka call centra vypýtala na autorizáciu platby pozíciu z grid karty, podvodníci ju obratom získali od klienta na druhej strane.

Paranoja či prezieravosť

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa