A to aj napriek tomu, že slovenský trh sa v ostatných rokoch vyvinul predovšetkým na prezliekareň, kde dlžníci preskakujú zo šatne do šatne, od starej banky ku konkurencii, aby získali lepší úver. Úspech v retailovom úverovaní je pre banky alfou a omegou. Lebo práve rast v tomto segmente im pomáha brzdiť pokles úrokových výnosov, ktorému musia čeliť v prostredí nízkych úrokových sadzieb.
Prezliekaniu úverov, ktoré charakterizuje úverovanie obyvateľstva už pár rokov, v prvom polroku prialo ešte viac ako v minulosti. Nielen pre snahu finančných sprostredkovateľov, pre ktorých sú hypotéky dobrý biznis. Úrokové sadzby na úvery na bývanie sa zviezli na historicky najnižšie úrovne a pred koncom polroka mohli niektorí klienti odchádzať z banky pokojne so sadzbou i pod štyrmi percentami. Že banky takto výhodne neprehodnocovali sadzby pre svojich starých klientov a najprv ich zaskočili cenou, ktorá vie skôr rozladiť, v tom sa zhodujú mnohí čitatelia TRENDU, ktorí sa o skúsenosť podelili. No kto bol ochotný vybrať sa na trh za lepšou cenou (alebo to za neho urobil sprostredkovateľ), ponuky nachádzal. Ročná percentuálna miera nákladov pri nových úveroch na bývanie bola ku koncu júna temer o percentný bod nižšia než rok predtým.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?