Po 20-tisíc najazdených kilometroch môžeme smelo potvrdiť, že hybridná Honda CR-V sa nezľakne ani nespevneného povrchu. Honda síce má samonosnú karosériu, ale jej štvorkolka zvláda celkom dosť, pretože využíva mechanické prepojenie pohonu. K zadným kolesám vedie normálny kardanový hriadeľ na rozdiel od iných hybridných štvorkoliek (napríklad RAV4), ktoré využívajú na rozhýbanie zadnej nápravy len samostatný zadný elektromotor. Mechanický hnací hriadeľ je priamo pripojený k elektronicky riadenému zadnému diferenciálu.
Suverén v teréne
CR-V má spaľovací benzínový štvorvalec s Atkinsonovým cyklom a k tomu dva elektrické agregáty. Jeden pracuje ako generátor a štartér, druhý ako pohonný elektromotor. Benzínový motor dobíja akumulátor, aby mohlo CR-V jazdiť primárne na elektrický pohon. Hybrid je schopný veľmi krátky čas pri nízkych otáčkach cestovať aj výlučne elektricky pomocou energie pre elektromotor pochádzajúcej z lítiovo-iónového akumulátora s kapacitou 1,4 kWh. Môže takto prejsť asi jeden až dva kilometre, čo v mestskej zápche môže rapídne znížiť celkovú priemernú spotrebu, hoci tá vzdialenosť sa na prvý pohľad nezdá veľká.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?