Návštevnosť slovenského internetu bude merať firma, ktorá dáta pre tunajší trh už zabezpečovala. Kandidátmi na víťazstvo v tendri totiž zostali Gemius, ktorý spolu s firmou Mediaresearch v súčasnosti prevádzkuje AIMmonitor, a TNS Slovakia, ktorá v minulosti prevádzkovala iAudit. Do súťaže sa pôvodne prihlásila aj americká spoločnosť Comscore, ktorá v máji vyhrala tender v Česku. Tá nakoniec odstúpila, nechcela rozbiehať meranie v dvoch nových krajinách. Do slovenskej súťaže sa hlásila aj firma Data Collect, prepojená na rovnomennú českú firmu, ktorá však nakoniec nezaslala podklady. Výsledky tendra mali pôvodne vyhlásiť do konca júna, AIM pre natiahnutie procesu výberu posunula termín na koniec siedmeho mesiaca. „Momentálne rokujeme s oboma spoločnosťami TNS a Gemius o ich ponukách a našich požiadavkách,“ dodala V. Pizano. Spoločnostiam Gemius a Mediaresearch sa končí zmluva na meranie návštevnosti koncom tohto roka.