Klasik amerického land-artu Američan Dennis Oppenheimer (1938 – 2011) sa počas svojej umeleckej dráhy dotkol viacerých umeleckých smerov – od konceptu, cez body art, video art, public art až po sochárstvo. Z konca 60. rokov pochádza dvojica site-specific, v ktorých hlavnú úlohu zohráva ľad a sneh. Projekty uskutočnil na odľahlom mieste na rieke St. John, ktorá tvorí hranicu medzi USA a Kanadou. Ide o minimálne zásahy do krajiny, priestor tu funguje ako materiál a to, čo na tomto mieste D. Oppenheimera najviac zaujímalo, sú stopy času, ktoré táto hranica reprezentovala. Ako poznamenáva: „... na jednej strane bolo dvanásť hodín a na druhej jedna. To nebol objekt. To bolo miesto.“ V diele Letokruhy to boli náznakové kružnice v snehu, Hraničná prasklina bola realizovaná ako v ľade rieky prerezávané cesty. A nie náhodou fungovalo aj spojenie s vtedy hromadnými útekmi mladých mužov, ktorí sa prebehnutím americko-kanadských hraníc zbavovali povinnosti vojenskej služby vo Vietname. Podobne ako iní jeho súputníci, ako napr. Robert Smithson, aj on v 60. rokoch riešil otázky komercionalizácie a inštitucionalizácie umenia – projekt Gallery Transplant tak v duchu týchto do prírody smerujúcich diel navrhuje ako v snehu nakreslený obrys galérie.