O najostrejšej verzii aktuálnej generácie Audi A3 generalita značky spriahnutých kruhov v Ingolstadte dlho len uvažovala. Začiatkom tohto roka fámy nadobudli oficiálny charakter a v Ženeve mal svetovú premiéru hotový exemplár pripravený na sériovú výrobu. Fanúšik rýchlych kolies už na prvý pohľad registruje markanty identifikujúce hot hatch. Robustné otvory náporového chladenia preštylizovali partiu, kde konfekcia nosí predný nárazník, k tomu rozšírené blatníky a prahové nádstavce, ako aj zadný difúzor s dvoma zakomponovanými výfukovými hrdlami. Podvozok znížený o 25 mm vybavený
pomocnými rámami z vysokopevnostnej ocele navonok ukazuje „len“ kontrastne lakované devätnásťpalcové disky kolies. Obúvajú si športové pneumatiky formátu 235/35 vpredu a 225/35 vzadu. Aj ich zásluhou sa rozchod kolies zväčšil o 30, respektíve 21 mm. Nové tlmiče pruženia a samotné pružiny svoj prejav pritvrdili. Bohatšie je dimenzovaná tiež brzdová sústava. Nad tým všetkým bdie špeciálna verzia ESP, ktorá obsahuje aj športový mód. Keby náhodou prekážala, dá sa deaktivovať.
Miesto pohonnej jednotky zaujal prepĺňaný radový päťvalec 2,5 TFSI s priamym vstrekovaním benzínu. Dosahuje maximálny výkon 250 kW (340 k) pri 5 400
otáčkach a jeho krútiaci moment kulminuje na hladine 450 Nm. Spriahnutá sedemstupňová dvojspojková prevodovka S tronic disponuje dvoma módmi radenia – Normal a Sport. V sekvenčnom režime má vodič k dispozícii tiež lopatky pod volantom. Krútiaci moment na všetky štyri kolesá distribuuje elektronicky riadená medzinápravová viaclamelová spojka Haldex.
Audi RS 3 akceleruje z pokoja na stovku za 4,6 sekundy a keď strelka rýchlomeru ukáže na číslicu 250, zasiahne obmedzovač maximálnej rýchlosti. Na Slovensku sa začne predávať v apríli. Cena na nemeckom trhu od 49 900 €.