Škoda, hovoril som si, lebo podľa mňa štvorvalec 1,6 i-DTEC patril svojím prejavom aj ekonomikou prevádzky k tým najvydarenejším, aké poznám. Dnes je všetko inak. Honda splatila svoj dlh. Na test som prevzal Civic Sedan s motorom identickej kubatúry a typového označenia ako v predchádzajúcej generácii, no po modernizačnej kúre. K tomu najvyššia výbava Executive.

Tá obsahuje aj také „vychytávky“ ako napríklad monitoring mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá prichádzajúce zboku, sedadlá v koži (predné a zadné vyhrievané), bezdrôtové nabíjanie smartfónu, výkonnejší audiosystém, elektricky ovládané strešné okno, LED svetlomety... Chce to 25-tisíc eur a je vaša.

Honda Civic Sedan 1,6 i-DTEC: extrémne úsporná so slabším ťahom

Honda Civic Sedan 1,6-DTEC Zdroj: Honda

Z teórie relativity

Ak päťdverový hatchback svojím zjavom vyráža poistky, sedan popri ňom vyzerá tak trochu ako „konzerva“. Nezapieram, že z hatchbacku som bol pri jeho ouvertúre očarený, kým sedan mi z niektorých zorných uhlov pripomína sivú myšku. Je zrejmé, že Honda v prípade Civica vzdala prechodnú snahu vytvoriť univerzálne auto nižšej strednej triedy.

Opäť ponúka niečo športovejšie orientovaným vodičom a niečo iné usadlejším typom. Keď však odhliadnem od exhibicionistického súrodenca a poohliadnem sa po sedanoch konkurencie, hneď je Civic v pohode. Nie náhodou sa hovorí, že atraktívnosť ženy v mnohom závisí od atraktívnosti žien v jej spoločnosti... Myslím si, že pri autách to funguje veľmi podobne.

Cítim sa na výbornú

Sedím nízko, stabilne a pohodlne, pritom vidím na prednú kapotu. Len tú jedine správnu pozíciu za volantom si hľadám trochu dlhšie, aby mi do kolena 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa